Menu

Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie w google search.

27 marca 2020 - pozycjonowanie stron
Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie w google search.

Czym jest SEO?

Seo to skrót od search engine optimization, co oznacza zoptymalizowanie strony pod względem wyszukiwania w przeglądarce. Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że to, czy strona wyświetla się na jednej z pierwszych kart wyników google, czy też na ostatniej, nie jest przypadkiem. Zoptymalizowanie strony pod kątem SEO ma realny wpływ na to, jak wiele wyświetleń i odbiorców zdobędzie.

Jak google ocenia jakość doświadczenia użytkownika w internecie?

Google korzysta z danych zwanych CTR (oznacza to współczynnik klikalności). W celu zmierzenia zadowolenia użytkownika na poszczególnej witrynie CTR bierze pod uwagę ilość kliknięć, które dana osoba pozostawiła na stronie, przechodząc od linku do witryny za każde 100 razy, gdy ten link się pojawi. Na podstawie tych danych obliczana jest średnia.

Zatem jak pozycjonować swoją stronę https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-szczecin/, aby ten współczynnik był duży? Gdy CTR na stronie stanie się wysoki, oznacza to, że algorytm google zacznie uważać daną stronę za ważną dla innych i będzie wyświetlać ją coraz wyżej na liście wyszukiwania. Automatycznie zwiększa to wartość samej witryny dla wyszukiwarki. W ten sposób algorytm google zachęcany jest do lepszego pozycjonowania między nowymi i starymi stronami w internecie.

Bez wątpienia na samym początku ważne jest rozważenie projektu strony internetowej. Firma lub projektant nie może ignorować różnych obecnych urządzeń. Nie możesz zaprojektować swojej strony, tylko i wyłącznie tak, aby wygodnie przeglądało się ją na komputerze domowym. Powinna być również dostosowana do tabletów, smartfonów lub telewizorów typu smart. Mobilny dostęp do danej witryny zawsze poprawia komfort użytkowników.

Dlatego też warto zwrócić uwagę, aby projekt nowej strony internetowej dla firmy lub sklepu rozpoczął się od dostosowania jej do wszystkich obecnych na rynku urządzeń, z których potencjalny konsument mógłby korzystać. Zapewni to lepszą wizualizację, która przełoży się na więcej kliknięć i więcej czasu spędzonego na witrynie. Użytkownicy muszą mieć wiele swobody podczas korzystania ze strony, aby współczynnik kliknięć obliczany przez googla mógł się dynamicznie rozwijać.

Kolejnym kluczowym elementem jest prędkość ładowania witryny. Wyobraź sobie z jednej strony atrakcyjną stronę, która jest ciekawa wizualnie, dzięki rozwiązaniom graficznym, a także bardzo szybko się ładuje. Każdy gość, który odnajdzie się w dobrze zoptymalizowanej witrynie, może w przyszłości zostać klientem, dlatego też warto pomyśleć o przystępnej nawigacji.

Struktura witryny, która zapewnia wrażenia przekonujące użytkowników strony do poruszania się po niej i interakcji z wysokiej jakością treści, to bardzo ważne czynniki, które sprawią, że użytkownik będzie miał pozytywne wrażenia po skorzystaniu ze strony sklepu, firmy, czy też bloga reklamowego. Wszystkie wymienione powyżej czynniki są bardzo ważne. Istotny jest fakt dotyczący tego, że dopiero w połączeniu pozwolą na uzyskanie zamierzonego w pozycjonowaniu celu. Podsumowując projektowanie strony internetowej, na samym początku powinniśmy zadbać o aspekty, takie jak responsywność, krótki czas ładowania animacji i grafik, ciekawa kolorystyka i dobra wizualizacja internetowa.

Jakość treści na stronie.

Jak pozycjonować swoją stronę w google https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/? Jednym z najważniejszych punktów są wrażenia użytkownika, które są przepisem na osiągnięcie dobrej pozycji w wyszukiwarkach. Publikacja i wizualizacja treści o wysokiej jakości, która jest dodatkowo użyteczna dla innych ludzi, determinuje późniejszą pozycję. Zawsze należy pisać do użytkownika. W taki sposób, aby mógł on wyciągnąć coś z przedstawionego tekstu. Osoba odwiedzająca witrynę powinna odczuć, że tekst stworzony został ku jego zadowoleniu. Napisz dużo tekstu, który będzie zawierał w sobie interesującą wartość. Unikaj tekstów długich i niemerytorycznych, które znudzą potencjalnego klienta w połowie czytania i sprawią, że opuści witrynę. Zachowanie jego uwagi na stronie powinno być priorytetem.

Jakość treści powinna być sprawnie napisana, trafna, użyteczna i musi prowadzić użytkowników przez stronę, co jest elementem użytecznej nawigacji. Każda część lub akapit powinny zabierać osobę odwiedzającą witrynę do następnego wątku, w ten sposób będziesz mieć pewność co do tego, że ludzie czytają tekst na stronie do końca.

Podczas pozycjonowania swojej strony nie powinno się robić niczego na pół gwizdka. Uzyskaj teksty najwyższej jakości, aby zaoferować odwiedzającym jak najwięcej treści. Dlaczego? Im dłużej pozostaną na stronie zaciekawieni, tym więcej na niej zwiedzą i odczytują, co przełoży się później na zwiększony czynnik CTR. Google wynagrodzi to, pozycjonując wówczas witrynę na wysokiej pozycji.

Wysoka jakość informacji oznacza, że jeśli twoja witryna stara się sprzedawać mundury, musisz zadbać o dużą ilość treści, która porusza ten temat. Omówić rodzaje tkaniny, rozmiary, kolory, a nawet guziki. Wyczerp temat całkowicie. Nie zapomnij o istotnych słowach kluczowych, jednak nie popełniaj powszechnego błędu i nie nadużywaj ich. Nasycenie słowami kluczowymi w treści powinno wynosić od 1% do 2%.